سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تئاتر هنری ارزنده و با شکوه و آئینه ی تمام نمای زندگی بشر است.

نمایش " پانتیموم "

نویسنده و کارگردان : امید وثوقی

دستیار کارگردان : ملیحه نبی زاده

بازیگران : ملیحه نبی زاده ، عاطفه سیف ، مسعود سازمند و امید وثوقی

زمان : دوشنبه 1 / 3 / 1391  ساعت 11 و سی دقیقه

مکان : دانشگاه آزاد قاسم آباد ، مجتمع علوم ، طبقه 4


نوشته شده در شنبه 91/2/30ساعت 1:44 عصر توسط مهتاب جامعی نظرات ( ) |

برگزیده طراحی صحنه : لیلی بحری

برگزیده بازیگری زن : نوشین نوروززاده

برگزیده بازیگری مرد :حسین طاهری

برگزیده کارگردانی : جواد رحیم زاده و سروش طاهری

برگزیده نویسندگی : علی حاتمی نژاد ، عباس جانفدا و صحرا رمضانیان

برگزیده موسیقی : مهدی حسنی

برگزیده گروه تئاتر : گروه تئاتر شمایل به سرپرستی حجت طباطبایی و گروه تئاتر هامش به سرپرستی عباس جانفدا


نوشته شده در پنج شنبه 91/2/28ساعت 12:23 عصر توسط مهتاب جامعی نظرات ( ) |

یکشنبه 24 اردی بهشت 1391

ساعت هفت و نیم صبح تمامی اعضای گروه دورهم جمع شدند و بعد از آمدن سعید صبوری عازم گناباد شدند.این گروه 12 نفری نزدیک به 6 ماه تمرین مستمری که در مشهد داشتند ، حالا بدون هیچ حمایتی از دوستان تئاتری مشهدی به سمت گناباد با انرژی بسیار زیاد حرکت کردند.ساعت 12 و سی دقیقه وارد گناباد شدیم و با هماهنگی هایی که جناب صبوری قبل از این انجام داده بودند بدون هیچ مشکلی وارد سالن آمفی تئاتر علامه بهلول شدیم بعد از پیاده کردن دکور، دوستانمان که در گناباد مسئول روابط عمومی ما بودند به گروه اضافه شدند.نکته بسیار جالبی که همان ابتدا به آن برخوردیم پوستر کار رو دیدیم که در اون ساعت اجرا به جای ساعت 18 ساعت 19 اعلام شده بود!!

همه وارد سالن شدیم ، شهریار عرفانی و سعیدصبوری و چند تن از دوستانمان در سالن ماندند تا دکور را آماده کنند و بقیه اعضای گروه برای صرف ناهار به رستوران رفتند و طبق فرمایش جناب صبوری ساعت دو نیم بازگشتند در حالیکه یک سوم دکور آماده شده بود.با آمدن تمامی اعضای گروه به سالن همه با اتحاد بیشتر برای اماده کردن دکور تلاش کردند شهریار عرفانی که قبل از این یک سوم دکور را آماده کرده بود حالا مشغول محیا کردن نور بود شیدا صبوری، مینا معصومی ، لیلا عشقی , مهتاب جامعی و مرضیه داوری مشغول آماده کردن بقیه دکور بودند و عطیه رمضانی مشغول آماده کردن برشورهای کار بود فریبا موسوی نیز به عنوان منشی صحنه در حال کمک رسانی به اعضای گروه بودو بقیه دوستان از جمله پوریا ظهوریان و میلاد زندیه برای موسیقی تلاش میکردند و .... سعید صبوری نیز در همه جا کمک حال تمامی بچه ها بود این اتحاد گروه جیغ بنفش باعث شد که دکور یک ساعت قبل از اجرا آماده بشه هر چند در این بین اتفاقاتی نظیر قطع شدن برق سالن نیز افتاد اما با تمام این اتفاقات دکور آماده شد.جناب صبوری از بازیگرها خواستند که مدتی را به دور از این شلوغی استراحت کنند و بازیگرها به مدت یک رب در گوشه ای از سالن نشستند به جز شهریار عرفانی که با کمک آزاده خالقی مشغول آماده کردن نور بودند.در حالیکه ساعت 18 و سی دقیقه بود تمرین بر سر اجری درست نور و موسیقی شروع شد در حالیکه فقط 5 دقیقه اول نمایش رو تمرین کردیم چند تن از دوستان که مسئول دانشگاه بودند و همچنین امام جماعت دانشگاه وارد سالن شدند و از ما خواستند که همین الان اجرارو شروع کنیم در حالیکه هنوز بیست و پنج دقیقه به اجرا مانده بود استدلالشونم این بود که اجرا به نماز برخورد میکنه و ما در این صورت اجراتون و قطع میکنیم و بقیه اش و بعد نماز اجرا کنید!!! بعد از نیم ساعت صحبت قرار شد اجرا رو ساعت 20 شروع کنیم.

ساعت 20 درهای سالن باز شدند ، صدای جمعیت میگفت که تعدا زیادی وارد سالن شدند ، میتونم بگم ظرفیت سالن دو برابر ظرفیت سالن امام رضا بود و حالا در این سالن دیگه جایی برای نشستن نبود طوریکه در انتهای سالن عده ای ایستاده بودند اجرا با استقبال بی نظیر مواجه شد.

انرژی های مثبتی که سعید صبوری به تک تک اعضای گروه میدا باعث شد که گروه با انرژی بیشتری کار رو آغاز بکنه .اجرا با موفقیت در حال انجام بود که در 5 دقیقه آخر کار ، شیدا صبوری با بازی بسیار تاثیر گذار و زیبای خود نهایت احساس و هیجان را در تک تک اعضای گروه و تک تک تماشاچیان به وجود اورد طوریکه در طول نمایش صحبتهایی را از جانب تماشاچیان میشنیدیم اما در حین مونولوگ زیبای شیدا صبوری سالن غرق سکوت شد تا از بازی زیبای شیدا همه استفاده کنند. اجرا با موفقیت تمام شد در حالیکه قبل از اجرا یک بار ژنرال نگرفته بودیم اجرا بدون هیچ اشتباهی چه از جانب نور چه از جانب موسیقی و چه بازیگرها و بقیه اعضا به اتمام رسید.

بعد از تمام شدن اجرا دوستان سوالاتی را از سعید صبوری داشتند که چون سوالها زیاد بود یک نشست نیم ساعته برای پاسخگویی به سوالات تماشاچیان انجام شد. سعیدصبوری به عنوان کارگردان و شهریار عرفانی به عنوان دستیار ایشان روی سن نشسه و پاسخگوی سوالات دوستان بودند و همچنین پاسخگوی دوست گزارشگری که از هفته نامه گناباد آمده بود.

بعد از اتمام این جلسه گروه با کمک هم دکور را جمع کردیم و برای استراحت و تفریح به به آبشار زیبای کاخک که در بیست کیلومتری گناباد بود رفتیم  بعد از صرف شام و گرفتن عکسهای یادگاری ساعت 1 بامداد عازم مشهد شدیم و ساعت 5 صبح وارد مشهد شدیم.

عوامل نمایش جیغ بنفش

نویسنده : پیام لاریان

کارگردان : سعید صبوری

دستیار کارگردان : شهریار عرفانی

بازیگران : شهریار عرفانی ، محمد کمیلی ، شیدا صبوری ، مینا معصومی و مهتاب جامعی

منشی صحنه : فریبا موسوی

مدیر صحنه : مرضیه داوری

انتخاب موسیقی : امیر اسلان موسوی و مسعود رستمیان

طراح نور : محمود کریمی و شهریار عرفانی

اجرای نور : آزاده خالقی

اجرای موسیقی : پوریا ظهوریان

طراح صحنه و لباس : سعید صبوری

اجرای دکور : رضا ابراهیم زاده

روابط عمومی : عطیه رمضانی و لیلا عشقی

طراح پوستر و بوروشور : میثم دادمهر

با سپاس ویژه :

ریاست محترم دانشگاه پیام نور گناباد ، جناب آقای دکتر گلباف

مسئول امور فرهنگی جناب آقای رفیعی

جناب آقای مهندس عباس نیا

جناب آقای مهندس سعیدیان

قدردان زحمات:

استاد هادی شیبانی ، ایمان ایرانمنش

صادق خاکباز ، محمد خوش خلق

محمود کریمی ، عبدالرضا ادیب نیشابوری

فاطمه پاسبان ، یاغوش عمارلو

مهدی رمضانی ، محمد حسین زاده

علیرضا بیناباجی

و آموزشگاه هنری هخامنش

 

در انتها از جانب تمامی اعضای گروه از سعیدصبوری تشکر میکنم چرا که حمایتهای ایشان این همت را در تک تک اعضای گروه ایجاد کرد که نمایش را به اجرا رساندند. در حالیکه برای این نمایش ، تئاتر مشهد حتی یک قدم برنداشت و دائما انرژی منفی به ما میدادند که این نمایش به اجرا نمیرسه ،سعید صبوری این نمایش را به اجرا رساند.

 

 

 


نوشته شده در دوشنبه 91/2/25ساعت 2:41 عصر توسط مهتاب جامعی نظرات ( ) |

نمایش " پلاستیک فریزر " به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیاء چمنی از فردا 24 اردی بهشت کار خودش را آغاز و تا 4 خرداد ادامه میدهد

در این نمایش بازیگرانی همچون نوشین نوروززاده ، منصوره داوری نژاد ، مهسا غفوریان ، ندا اسدی ،نرگس آمنده ، فاطمه توانا و حسام غلامی بیرقدار به ایفای نقش میپردازند.

این نمایش شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 و پنجشنبه و جمعه ساعت 18 در کارگاه شمایلواقع در خیابان سناباد ، بین سناباد 45 و 47 اجرا میشود.

مدت نمایش 65 دقیقه

تلفن رزرو  8465523


نوشته شده در شنبه 91/2/23ساعت 11:46 عصر توسط مهتاب جامعی نظرات ( ) |

" جیغ بنفش "

 

 

نویسنده : پیام لاریان

کارگردان : سعید صبوری

دستیار کارگردان : شهریار عرفانی

بازیگران : شهریار عرفانی ، محمد کمیلی ، شیدا صبوری ، مینا معصومی و مهتاب جامعی

منشی صحنه : فریبا موسوی

مدیر صحنه : مرضیه داوری

انتخاب موسیقی : امیر ارسلان موسوی و مسعود رستمیان

طراح نور : محمود کریمی و شهریار عرفانی

اجرای نور : آزاده خالقی

اجرای موسیقی : پوریا ظهوریان

طراح صحنه و لباس : سعید صبوری

اجرای دکور : رضا ابراهیم زاده

روابط عمومی : عطیه رمضانی و لیلا عشقی

طراح پوستر و بوروشور : میثم دادمهر

زمان اجرا : 24 / اردی بهشت / 1391 ساعت 18

مکان : دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گناباد ، سالن آمفی تئاتر علامه بهلول

 

 


نوشته شده در دوشنبه 91/2/18ساعت 10:35 عصر توسط مهتاب جامعی نظرات ( ) |

قسمت دوم : مصاحبه با نوشین نوروززاده

نوشین نوروززاده  / بازیگر تئاتر

 

نوشین نوروز زاده-آسمان روزهای برفی

 

 


مهتاب جامعی : نوشین به نظرت نام طرح " تئاتر برای مردم " با نمایشایی که داره تو

 این طرح اجرا میشه چقدر متناسبه؟

نوشین نوروززاده : اولین کاری که باید میکردن این بود که از همین مردم که براشون تئاتر تولید میکنن میپرسیدن که شما چه تئاتری دوست دارید ولی من فک میکنم از این طرف یه سری ایده ها یا خواسته هایی داره به مردم القا میشه که شاید خیلی از مردم این ایده ها رو نپسندن و به خاطر همینه که سالنای ما اکثرا خالیه.

مهتاب جامعی : یه سری نمایشا هست که شاید درکشون یکم سخت باشه

 و ممکنه کسی که تا بحال تئاتر ندیده و یا کار نکرده به راحتی متوجه نشه

 به نظرت این نمایشا جاشون تو این طرح هست؟

به خاطر این میپرسم که اسم این طرح تئاتر برای مردمه.

نوشین نوروززاده : مردم بیشتر میرن سمت تلویزیون و سینما تا تئاتر، این ایده هایی که خیلی باهاشون آشنا نیستن.من یادمه یکی از دوستانم یه حرف خوبی میزد که برام خیلی جالب بود اینکه اول با چیزهایی که تماشاچی میپسنده و باهاشون آشناست تئاتر و بهش معرفی کنیم بعد کم کم ایده ها ی هنری و به خوردش بدیم مثلا این پارچه سفید حریر که من اینجا پهن کردم نماد... مهتابه...قانون اول آموزشه . وقتی که تو بدونی این تصویر این شکل مثلا این آجری که اینجاست استفادش چیه خیلی راحت اینو میپذیری اگه حتی نقاشی شو ببینی یا تصویرش و ببینی یا چیزی مشابه ای از اون ببینی چون رفتی و آموزش دیدی ( منظورم تماشاچیه عامه )  نه تنها که متوجه میشه بلکه لذت هم میبره و الان یه مشکلی هست ، تو تئاتر جهان از همون اول که سبکای مختلف به وجود میومد کلاسیک... امانیسم.. تماشاچی شونو همزمان آموزش میدادن، خب الان تو جامعه ما چطوریه؟؟ من فک میکنم تماشاچی های ما باید در سطح تئاتری های ما باشن.یکی از وظایف ما تئاتری ها اگه میخوایم نمایشمون تماشاچی داشته باشه اینه که اول با زبون خود تماشاچی باهاش حرف بزنیم و جذبش کنیم خیلی از همشهری ها ی ما نمیدونن الان تو مشهد داره تئاتر اجرا میشه گاهی که من میگم دارم تئاتر کار میکنم میگن چه جالب مگه مشهدم تئاتر داره... کجا ...ما خیلی دوس داریم تماشا کنیم. اول از همه اطلاع رسانی دوم آموزش و حالا که الفبای تئاتر و یاد گرفتن به خوردشون بدیم حرفایی که خودمون میخوایم بگیم نه حرفایی که دیگران میخوان اول از همه حرفایی که مردم دوست دارن بشنون حالا حرفایی که ما میخوایم بگیم.

مهتاب جامعی : این طرح " تئاتر برای مردم " چقدر مردمیه ؟ اگه برا مردمه چرا

 6 ماه اول سال اجرا داریم و 6 ماه آخر سال خبری ار تئاتر نیست؟

نوشین نوروززاده :  یکی همین بحث مشکلات مالیه ، مکان تمرین ، بودجه هایی که میخوان برا گروه ها اختصاص بدن همه ی اینا دست به دست هم میدن که دیگه انگیزه ای برا کار نمیمونه الانم اگه انگیزه ای هست چون طرحی داره اجرا میشه. اما خیلی ها به امید همین بحث مالی نیست که میان و تئاتر تولید میکنن خود من وقتی وارد دنیای تئاتر شدم برام فقط عشق و علاقه ام و اینکه میتونم یه حرفی روی صحنه بزنم کار میکردم ، اما تا کی هنرمند انرژی شو همینطوری نگه داره در حالیکه نه حمایتی براش وجود داره نه تماشاچی وجود داره هیچی وجود نداره. تا کی ما باید روی صحنه همینطور دور خودمون بچرخیم و بچرخیم مث فرفره!!!

مهتاب جامعی : پس به نظرت مشکل ، حمایت هاییه که نمیشه.

نوشین نوروززاده : حمایتهایی که نمیشه. گاهی وقتا کمترین کاری که باید انجام بدن و هم انجام نمیدن واون چیه ، یه فضای کوچیک برا تمرین.در نتیجه بچه ها میرن تو یه دخمه کوچیک و تاریک تمرین میکنن.

مهتاب جامعی : حتی بیایون!!؟

نوشین نوروززاده : حتی بیابون... هرجایی که شده.. وسط خیابون ... هر گوشه ای که گیر بیارن این عشق به تئاتر و خالی میکنن و یه نمایش تولید میکنن بعد التماس که تو رو خدا بیاید کار ما رو ببینید توروخدا بذارید تماشاچی بیاد کار ما رو ببینه تو رو خدا به ما مجوز بدید!!!

مهتاب جامعی : اگه این قدرت و داشتی که برای این طرح یه اسم انتخاب کنی چی انتخاب میکردی؟

نوشین نوروززاده : طرح " تئاتر و به خورد مردم دادن " یا " تئاتر و به زور به خورد مردم دادن " اون هم نه تئاتر ، بذار اینطوری بگم طرح " ایده هامون رو به زور به خورد مردم دادن ".

مهتاب جامعی : ممنون نوشین جان موفق باشی. 


نوشته شده در جمعه 91/2/15ساعت 5:1 عصر توسط مهتاب جامعی نظرات ( ) |

آسمان روزهای برفی

نویسنده : محمد چرمشیر

کارگردان : منصوره داوری نژاد

بازیگران : نوشین نوروززاده و علی رضایی

نمایش برگزیده جشنواره تئاتر منطقه ای دانشگاه آزاد

زمان :

شنبه 16 / 2 / 1391 ساعت 18

یکشنبه 17 / 2 / 1391 ساعت 16

دوشنبه  18 / 2 / 1391 ساعت 16

مکان : دانشگاه فردوسی ، آمفی تئاتر پردیس

ضمن اینکه نمایش " عکاسخانه " به کارگردانی جواد رحیم زاده تا تاریخ 15 / 2 در

 مجتمع امام رضا ساعت 20 اجراخواهد شد اجرای این نمایش در تاریخ 14 / 2 همراه

 با جلسه نقد و بررسی با حضور عوامل این نمایش و جمعی از منتقدین برگزار

خواهد شد.


نوشته شده در چهارشنبه 91/2/13ساعت 5:39 عصر توسط مهتاب جامعی نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak